dimecres, 15 de desembre del 2010

mitja marató de l'Espirall

Diumenge, 12 de desembre 2010 - 1h.40' 12
Vilafranca del Penedès (Alt Penedès)



Feia dos anys que no parcicipava en aquesta mitja, una mitja especial, la mitja de casa. En aquests dos anys d'absència, he notat força millora en l'aspecte organitzatiu, crec que queda tot molt més endreçat a dins el col.legi, que no on era abans l'arribada. Millora en l'animació durant el trajecte, força cridòria, tan a Vilobí, com a Guardiola. Per a dintre la Vila, la gent ja és més sussota i pocs són els que t'animen, excepte al donar el tomb allà al Domo que era on hi havia més gent, tot i haver-hi gran qüantitat de vilafranquins, cada vegada més, que hi corren.



Molt bon ambient atlètic, més de 700 participants i evidentment moltes cares conegudes talment com en Ricardinho, XBonastre, el mític XTerés ... més un grapat de corredors vilafranquins, veterans i novells, els que són d'algun club i els que van per lliure, els que és la 1a. vegada que afronten la distància, i els que han fet totes les edicions (31). Durant tot el recorregut aniré coneixent algú o altra.

Enguany em venia de gust corre-la, l'any passat, d'espectador em vaig delir, tot i que per altra banda sacrificava una sortida ultra pels volcans de la Garrotxa, sortida que afortunadament, podré gaudir-la el proper mes de gener.

El plantejament era anar relativament còmode i veure el temps que em sortia, no caldria dir, que actualment els ritmes que hi ha en una mitja per a mi són molt ràpids i la gent va que se las pela i "jugant" a casa tothom va a tope. Però no hi feia res, el meu càlcul estava sobre l'hora quaranta, tot i tenir els meus dubtes fins i tot de poder anar a 5' al km. durant tanta estona.


Tret de sortida i la gent surt esperitada. El primer-segon km. sempre surten un pelet més ràpids fins agafar una bona i còmode posició dins el pilot i poder marcar el ritme de creuer. Jo no en tenia cap, volia anar cómode i veure el que passava.
Els primers cinc kms per dintre la Vila, 23'22, deu ni dó, ja he baixat més d'un minut de l'hipotètica hora quaranta cinc. En aquest trajecte, comparteixo amb el Gorditu, però aviat el perdo i ell es queda amb un maratonià de nova fornada, batejat a la barqueta sub4h. de Bcn. Gairebé tots els membres d'aquella "tripulació" hi són presents.

Enfilem Les Cabanyes, ara ja en un recorregut més sinuós, però sempre picant amunt. L'Olga i el Ballester, són els meus acompanyants, tot i que mica en mica també anem perdent contacte. Continuo còmode, passant gent, encara que de tan en tan em supera un grupeto. Enllaço amb un altre "tripulant" de Bcn'10, dur de pelar, en Jordi dels Monjos, també poca estona, el deixo un xic enrera. Km.10 - 47'41, encara per sota de cinc, però desitjant ja arribar a Guardiola per iniciar la tornada en clara baixada. Com sempre distreu anar creuant-se amb la gent i penso que és una mitja molt atractiva, de fet, et recorda, en el traçat, a la mitja de Granollers.

Gir a Guardiola, força animació i cridòria, avituallament, resten uns vuit kms., ara sí, picant sempre cara avall, tret d'un parell de repetxons que cal contar-hi. Km.15 - 1h.11'51, ja ho he de donar tot. No queda massa, em queda pota, m'ho passo bé i tinc ganes d'esforçar-m'hi més que la setmana passada. Sempre he cregut que una mitja és la distància ideal pel corredor de fons, la que et deix més marge de maniobra, la que t'hi pots morir o pots gaudir, una distància per a provar-se i no morir en l'intent, en tot cas, quant et morts, ja ets a meta.

Un parell o tres de kilometrets a 4'30, que bé, encara que sembli ridícul, feia molt temps que no anava a aquestes velocitats, jajaja... això si, quan vé el repetxó, el temps es torna a disparar. En aquest trajecte, els atlètes ja són coneixedors del terreny i tothom va per feina. En recullo algun que no ha calculat bé :-( , però també sóc adelentat per d'altres que esperaven el seu moment :-(



Faig quatre números, no més, que no és lo meu, jajaja... i veig el sub40 a tocar, però ... però m'hi esforço, ho noto i estic content, si més no de provar-ho. Encara faig algun adelantament, ja no em passa ningú. Gir a l'esquerra, recta d'arribada, se m'escapa, però continuo donant gas. L'speaker, amic meu, m'anomena per megafonia, "buenu"... m'ha sobrat 12 segons però ha estat bé, suposo que és on estic actualment a l'asfalt. L'any passat, a la mitja de Bcn, en unes situacions similars, entrenaments 0 asfalt, només muntanya, etcetc ... 1h.39' llargs.


A partir de gener miraré de ser més acurat en l'entrenament, procurant no fer-m'hi mal, per encarar amb més preparació de nou la mitja de Bcn i els 10kms. de Vilafranca que seran a tope per un recorregut rapidíssim i molt atractiu. Tot això sense abandonar les tirades llargues muntanyeres, faltaria més, jajaja...

En definitva, bona matinal per córrer i gaudir d'una bona jornada atlètica, entre amics i coneguts. Cursa molt recomenable, notablement millorada en tota la seva estructura. L'any que vé hi tornaré, és la mitja de casa!!!!

Salut.