divendres, 9 de juliol del 2010

Dissabte, 3 de juliol 2010
Queralbs (Ripollès)
32 kms. - 7 hores.

Última sortida de qüalitat abans d'afrontar el repte de l'any, la ben temuda EHUNMILAK. N'Orzo em convida a una sortida tot volent fent el tomb de l'Olla de Núria, amb ell hi vé un company seu, en Carles, i també s'apunta al carro en JBallesta, vell conegut i un altre ehunmilakeru. De ben sabut és, que fa pocs dies vaig fer per primera vegada el cim del Puigmal, doncs ara en qüestió d'un mes, ja l'he fet en dues ocasions, per altra banda al fer el tomb sencer em permetrà conèixer una mica el traç per futures ocasions a les que em vulgui aventurar de nou a trescar per la zona.

Aparcar a la plaça de Queralbs és dificil, però la sort ens somriu i aprofitem els últims forats, són tres quarts de set i ja sembla les dotze del migdia, gent per tot arreu. Nosaltres de seguit que anem a la nostra i per feina, agafant el ritme durant tot el dia en Carles, potser una mica excessiu per el que hi voliem anar a fer. N'Orzo no acaba de petar fi i fins a Núria es dedica a fer una mica el turísta. Jo l'acompanyo, ja hi haurà temps d'anar minimament collat. A Núria hi fem un breu most, però breu, breu, jajaja.... pobre Orzo, se li comencen a inflar els cataplins !!!!

De fet si es vol fer tot el tomb i no se'ns faci massa tard, no ens podem encantar. Al santuari pinta que serà dia concurregut, a més ensopega amb la Núria-Berga, per tant al migdia-primera hora de la tarda estarà a rebossar. En Carles continua tirant i en jBallest el seguirà gairebé tot el dia, amb els seus pals que farà servir d'aquí uns dies al País Basc. Jo els hi faig la goma, tot seguint de resquitllada n'Orzo que no es quedi massa.

Tanmateix, la pujada es va endurint i cadascú agafa el ritmet més idoni, tot sortejant multitud d'excursionistes de tot tipus i algun que altre "atlèta" que també ha tingut el mateix pensament que nosaltres avui. Em sobte, per altre banda prou normal, veure gent assentada al mig del camí intentant recuperar l'alè, suposo que no hi estem acostumats i ells ens deuen veure com uns extraterrestres, jajaja... si sabessin que res més lluny de la realitat !
Reagrupament dalt el cim del Puigmal i comença la trescada tot crestejant en un inacabable puja i baixa, pic del Segre, Finestrelles, pic d'Eina, Noufonts ... , colls i collets que et porten a petits cims que envolten, a la llunyania i sota els teus peus el Santuari de Núria, realment espectacular i una nova ruta, verge per a mi, que de ben segur serà testimoni més d'una vegada de les meves escapades.

No hi ha tanta neu com fa un mes, pero encara hem de travessar alguna congesta amb prou gruix per a disfrutar-hi. N'Orzo continua fent l'onsu i de fet al Puigmal ja volia tirar avall, però l'hem obligat a seguir, avui ni baixant, que baixa prou bé, va fi. Els excursionistes ja han minvat espectacularment per aquesta altre zona tot hi anar-ne'n trobant algun, per altre banda estem ben bé a la frontera franco-catalana i no és d'estranyar escoltar alguna paraula en francès.

Continua el puja i baixa, trams prou costaruts, tots per sobre de 2.500m, bon entrenament, penso, això no pot fallar, i trams on pots fer-ne via degut a les baixades també prou pronunciades, tècniques i ràpides. Tot i això el temps se'ns comença a tirar a sobre, l'Orzo continua fent el "rácanu", i l'entrenament estar pràcticament fet.

A dalt el Noufonts hi ha "cónclave" i decidim tirar avall arribats al coll de Noucreus que ens portarà directe i ràpidament cap al Santuari, mancaran per una altre ocasió el Noucreus i el puig de l'Àliga. És un dels avantatges que té aquest recorregut, ja que en qualsevol moment pots tirar avall, sense massa pèrdua per fer cap al Santuari.

A baix ja hi ha "ambientillu", la calor ja fa estona que apreta tot i que a la tarda es preveuen xàfecs i els núvols ja comencen a treure el cap darrera alguna muntanya, donant fe de les espectatives.
No hi ens aturem, ni una coca-cola ben fresqueta, agrrh !!! , però a Queralbs ens espera una cervesa d'allò més gelada, el premi d'una jornada ben treballada com la d'avui.

Així doncs, molt bon entrenament avui, adquirint més kms. de qüalitat, més fons i resistència vers d'aquí uns dies. La feina ja està feta, ara poc soroll i procurar arribar al divendres a les 6 de la tarda el més descansat possible, aquest dies, una mica de footing, una mica de bici i preparar la carrera, logística i seguiment sobre la taula amb la meva seguidora núm. 1, mapes, pobles, material, espectatives, horaris .... una paraula em ronda el cap i no pot ser cap altre E N D A V A N T !!!!

Aupa, Patxi !!!!

Salut.

Malfieten ha dit...

Jo ta ke, irabazi arte !

Anònim ha dit...

Molt agradable llegir la teva crònica.
La sortida va ser esplèndida i crec que 15 dies abans de la tremebunda Ehunmilak va ser l'entrenament perfecte per vosaltres per sortir amb les piles plenes i tot a lloc.
Jo tinc que fer un profund descans per recuperar forçes, doncs em trobo molt cansat.
Fins aviat !

Moltíssima SORT i FORÇA per la EHUMLILAK

AUPA PATXI !!

Xavi Vilanova (orzo)

Luigi ha dit...

Ep Bodi sort a Euskadi!

Quan et faltin les forces compta que l'Arcàngel Luigi t'estarà empenyent per darrera

Per cert, mirant les fotos em fa la impressió que potser vau baixar pel coll i la coma de Noufonts

bodi ha dit...

Albert, aquí m'he perdut, jajaja...

Ja deia jo que a Zegama anaves molt fort, jajaja... a cuidar-se toca Xavi, ja tornarem a trescar plegats ;-)

Amb tota la gent que m'ha d'empènyer, potser arribaré dels primers jajaja... oks, Lluís, després de Noufonts, direcció Noucreus que no vàrem fer, a l'arribar al collet, cap a la dreta avall.

Gràcies a tots, espero no decebre, i poder dir a l'acabar la cursa VOLVEREMOS MÁS, jajaja...