dimecres, 24 de febrer del 2010

Diumenge, 21 de febrer 2010
19' 5 kms. - 2h.08' 14
La Llacuna (Anoia)

Bona cursa l'organitzada pels nostres amics de La Llacuna, una distància suficient per a fer-hi un bon entrenament i un perfil apte per tothom amb algun tram tècnic per a xalar-hi una mica. Si a tot això hi afegim que és a prop de casa i es recorren alguns trams que em son molt familiars, doncs cap allà hi falta gent. Tanmateix setmanes abans ja s'havien esgotat les inscripcions, com passa ara gairebé en totes les curses, per tan l'ambientillu atlètic estava assegurat entre els 250 participants, molts coneguts vilafranquins no massa avessats a la muntanya però que no volien deixar escapar l'oportunitat d'estrenar-si essent tan a prop de casa, i els muntanyerus de sempre del club encapçalats pel Jordi Martí, mirant de fer net de la seva lesió i acabant pel "pardillu" Marc Grases, al qual vam ensarronar per a participar-hi. Els makinorris de sempre vinguts d'arreu de Catalunya, com el nostre Jaume Folguera (guido), un bon amic que a la fi fou el guanyador de la cursa tot entrant agafadets de la mà amb el seu company d'equip, "mira si és buena persona", jajaja....

Després de fer-la petar amb tothom, arribava l'hora de la sortida. Ràpida com totes, més essent en baixada per enfilar-se ràpidament pista amunt. A les primeres de canvi ja hi va haver el primer entrebanc (... i l'únic), doncs el grup capdavanter, tot seguint la moto que obria pas, va errar el camí. Uns quants van haver de girar cua i tornar agafar el camí correcte. Tot i l'entrebanc de seguida, els capdavanters, tornaven a estar al seu lloc.

La cursa a groso modo constava de tres pujades i les seves corresponents baixades, per tan calia regular una miqueta tenint en compte que no coneixia el que m'esperava tret de l'ultim tram, però per altre banda l'assequible kilometratge permitia fotre-li una mica de canya.

Al km10 hi havia un bon punt d'animació, una bona cleca per animar als corredors que ràpidament tornaven a enfilar-se muntanya amunt. Tota la cursa vaig anar amb un grupet de 6-7 membres que ens anavem alternant, ja que uns tiraven més pujant i altres baixant, jo sempre ho trempejava i procurava no anar massa collat, regular pujant, em defenso baixant.

A l'última dificultat del dia, pujar al Puig Castellar, fins i tot si escapa alguna volva de neu que fa més pintoresca la pujada, tot i això, fa bon dia per a córrer i fins el moment el temps respecte. Havent fet cim, toca baixar , primer per una inacabable pista, quin carinyu els hi tinc aghr!!!!, i després de transitar per algun corriolet i algun tram fangós, enfilem cap al poble.

A la plaça del poble s'hi respira un bon ambient i l'olor de la botifarra a la brasa hi és ben patent. Ha estat una bona cursa, molt recomenable, ben organitzada, distreta i suficientment tècnica com per a xalar-hi, ideal per a principiants en aquestes curses. Com anècdota vaig entrar en 66ena posició i 8ena de categoria, ja començo a ensumar podi, jajaja.... alguna cosa ha de tenir ser més grandet que els altres, jajaja....

El guanyador com ja he comentat en Jaume Folguera, en 1h.36' i em sembla que a mig gas, per mi que se li ha fet curta, se'ns dubte que en sentirem a parlar-ne....

Salut.

Malfieten ha dit...

Una altra al sac i de bona.
El podi s'ensuma... quan arribi ja pagaràs una canya jeje .

Salut !
Ens veiem diumenge.

bodi ha dit...

lo del podium és el de menys, jejeje... ens veiem diumenge que si fa no fa serà del mateix calibre. Jo mal que em pesi tampoc vull abusar de motor i tampoc faré la crono.
Salut.

Anònim ha dit...

Ola, what's up amigos? :)
I will be glad to get some assistance at the start.
Thanks and good luck everyone! ;)